2022
AURREKONTU
OROKORRAK
PRESUPUESTOS
GENERALES
ALEA / TOMO
2
Aurrekontua Gauzatzeko Foru Araua
Norma Foral de Ejecución Presupuestaria
FINANTZA ETA AURREKONTU ZUZENDARITZA
DIRECCIÓN DE FINANZAS Y PRESUPUESTOS
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1.
2022
ko Aurrekontua Gauzatzeko Foru Araua
1. Norma Foral de Ejecución Presupuestaria para
2022
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33/2021 FORU ARAUA, ABENDUAREN 21EKOA, ARABAKO LURRALDE HISTORIKOAREN 2022RAKO AURREKONTUA GAUZATZEARI BURUZKOA
NORMA FORAL 33/2021, DE 21 DE DICIEMBRE, DE EJECUCIÓN DEL PRESUPUESTO DEL TERRITORIO HISTÓRICO DE ALAVA PARA EL AÑO 2022
ZIOEN AZALPENA
Aurrekontu hauek Arabako Lurralde Historikoko Ekonomia eta Aurrekontu Araubideari buruzko abenduaren 18ko 53/1992 Foru Arauan xedatutakoa betez onesten dira, Ekonomia Itunaren 48. eta 62.b) artikuluetan xedatutakoaren babesean, Arabako Foru Aldundiak 2022rako onetsitako aurrekontu egonkortasuneko eta zor publikoko helburuen arabera, bai eta otsailaren 18ko 4/2005 Legeak emakumeen eta gizonen berdintasunerako ezarritako arau agindua betez ere.
EXPOSICIÓN DE MOTIVOS
Los presentes Presupuestos se aprueban en cumplimiento de lo dispuesto en la Norma Foral 53/1992, de 18 de diciembre, de Régimen Económico y Presupuestario del Territorio Histórico de Álava, al amparo de lo dispuesto en los artículos 48 y 62.b) del Concierto Económico, de acuerdo a los objetivos de estabilidad presupuestaria y deuda pública de la Diputación Foral de Álava aprobados para el ejercicio 2022, así como así como dando cumplimiento al mandato normativo contenido en la Ley 4/2005, de 18 de febrero, para la igualdad de mujeres y hombres.
Aurrekontuak gauzatzeko foru arau honen I. tituluan jasotzen da haren funtsezko edukia: Arabako Lurralde Historikoaren sektore publikoko diru sarreren eta gastuen egoerak onestea eta haren zergei eragiten dieten eta zerga gastuen zenbatekoa kontsignatzea.
Se recoge en el Título I de la presente Norma Foral de Ejecución Presupuestaria su contenido esencial, constituido por la aprobación de los estados de ingresos y gastos del sector público foral del Territorio Histórico de Álava y la consignación del importe de los gastos fiscales que afectan a sus tributos.
II. tituluak Arabako foru sektore publikoaren zorpetzearen eta bermeak ematearen mugak ezartzen ditu, bai eta finantza eragiketen kudeaketari buruzko arauak ere.
El Título II establece el límite de endeudamiento y de prestación de garantías del sector público foral de Álava, así como normas relativas a la gestión de operaciones financieras.
III. tituluan, besteak beste, aurrekontu kredituen eta horien aldaketen arauketa orokorraren espezialitateak arautzen dira. Zehazki, 2022ko ekitaldiko kredituen lotura mailak, kreditu transferentzien araubiderako salbuespenak, konpromiso kredituen araudiari buruzko hainbat alderdi eta gaikuntzen zehaztasunak.
En el Título III se regulan, entre otros aspectos, las especialidades del régimen general de los créditos presupuestarios y de sus modificaciones. En concreto, los niveles de vinculación de créditos para el ejercicio 2022, las excepciones al régimen de transferencias de crédito, diversos aspectos relativos a la regulación de los créditos de compromiso, así como las especificidades de las habilitaciones de crédito.
IV. tituluak aurrekontuen kudeaketaren eta kontrolaren inguruko arauak, gastua baimentzeko eta antolatzeko eskumena duten organoak, diruzaintzako aurrerakinak, zenbateko txikiko eskubide ekonomikoak, gastua gauzatzearen mugak eta kontrol ekonomikoa biltzen ditu.
El Título IV recoge normas relativas a la gestión y control presupuestario, órganos competentes para la autorización y ordenación del gasto, anticipos de tesorería, limitación a la ejecución del gasto, derechos económicos de baja cuantía y control económico.
V. titulua, langileen kudeaketaren araubideari buruzkoa, bi kapitulutan banatzen da. I. kapitulua, administrazio sektore publikoari buruzkoa, eta II. kapitulua, foru sektore publikoko beste erakunde batzuei buruzkoa. Biek arautzen dituzte aurrekontu plantillaren osaera eta funtzionarioen, lan kontratudun langileen, behin-behineko langileen eta goi kargudunen ordainsari osoak, zer dagokion. Foru sektore publikoko langileen gastuen fiskalizazioan ere eragiten du, eta kanpoko langileen lana dakarten kontratu edo hitzarmenen arloan jarduteko jarraibideak zehazten ditu.
El Título V, relativo al régimen de la gestión de personal, se divide en dos capítulos. El Capítulo I relativo al sector público administrativo y el Capítulo II, relativo a otras entidades del Sector Público Foral. Ambos regulan la composición de la plantilla presupuestaria, las retribuciones íntegras de su personal funcionario, laboral, eventual y altos cargos, según corresponda. También incide en la fiscalización de los gastos de personal del sector público foral y señala pautas de actuación en materia de contratos o convenios que impliquen trabajo de personal externo.
VI. tituluak  toki erakundeen finantzaketa arautzen ditu.
El Título VI regula la financiación de las entidades locales.
Aurrekontuari buruzko Foru Araua hamahiru xedapen gehigarriren, indargabetzaile baten eta hiru azken xedapenen bidez osatzen da; haietan, askotariko aginduak jasotzen dira:
El contenido de la Norma Foral de Ejecución Presupuestaria se completa con trece disposiciones adicionales, una disposición derogatoria y tres disposiciones finales, en las que se recogen preceptos de índole muy variada:
Lehenengo xedapen gehigarriak ezartzen ditu Arabako Lurralde Historikoko dirulaguntzen urriaren 19ko 11/2016 Foru Arauak bere 32.6 eta 53/1992 FORU ARAUA, abenduaren 18koa, Arabako Lurralde Historikoko ekonomia eta aurrekontuzko jaurbideari buruzkoa bere 131.h) artikuluetan ezarritako ekonomia mugak.
La Disposición Adicional Primera establece los umbrales económicos a los que hacen referencia el artículo 32.6 de la Norma Foral 11/2016, de 19 de octubre, de Subvenciones del Territorio Histórico de Álava,  y el artículo 131.h) de la Norma Foral 53/1992, de 18 de diciembre, de Régimen Económico y Presupuestario del Territorio Histórico de Álava.
Bigarrenak, langile gastuei buruzkoak, ahalmena eta baimena ematen die Arabako Foru Aldundiko Gobernu Kontseiluari eta, hala badagokio, Arabako foru sektore publikoko gainerako organo eskudunei kasuan kasuko ordainsari igoera ezartzeko eta xedatzeko.
La Segunda, referida a los gastos de personal, habilita y autoriza al Consejo de Gobierno de la Diputación Foral de Álava, y al resto de órganos competentes del sector público foral de Álava, en su caso, a establecer y disponer del incremento de retribuciones correspondiente.
Hirugarrenak Arabako Foru Ogasunaren tasak eguneratzen ditu.
La Tercera actualiza las tasas de la Hacienda Foral de Alava.
Laugarrenak eta bosgarrenak 2021ean indarrean zeuden zenbatekoei eusten diete, Arabako Foru Aldundiko Ogasun, Finantza eta Aurrekontu Sailaren eta Enplegu, Merkataritza eta Turismo Sustapenaren eta Foru Administrazioaren Sailaren tasei dagokienez.
La Cuarta y Quinta mantienen los importes vigentes en 2021 en las tasas del Departamento de Hacienda, Finanzas y Presupuestos y del Departamento de Fomento del Empleo, Comercio, Turismo y Administración Foral de la Diputación Foral de Álava.
Seigarrenak Arabako aziendaren osasunarekin, identifikazioarekin eta abereen garraioarekin loturiko albaitaritza zerbitzuengatik ordaindu beharreko tasa arautzen duen uztailaren 17ko 12/2000 Foru Arauaren hamaseigarren xedapen gehigarriaren lehenengo artikulua -Zerga egitatea- aldatzen du.
La Sexta, modifica el artículo primero- hecho imponible- de la Disposición Adicional Decimosexta de la Norma Foral 12/2000, de 17 de julio de Ejecución presupuestaria para 2000, que regula la tasa por servicios veterinarios relacionados con la sanidad, identificación y movimiento pecuario de la cabaña ganadera alavesa.
Zazpigarren eta zortzigarren artikuluek 2021ean indarrean zeuden zenbatekoei eusten diete, Gizarte Ongizaterako Foru Erakundeko eta Gazteriaren Foru Erakundeko langileak hautatzeko tasetan.
La Séptima y Octava, mantienen los importes vigentes en 2021 en las tasas de Selección de Personal del Instituto Foral de Bienestar Social y del Instituto Foral de Juventud, respectivamente.
Bederatzigarrenak AP-1 autobidea erabiltzearen bidesarien zenbatekoak ezartzen ditu 2022rako.
La Novena establece los importes de los peajes por utilización de la autopista AP-1 en 2022.
Hamargarrenak, hamaikagarrena,  hamabigarrenak eta hamahirugarrenak toki erakundeei buruzko foru araudia aldatzen dute: zehazki, hamargarrenak Arabako Lurralde Historikoko Toki Erakundeen Aurrekontuei buruzko otsailaren 9ko 3/2004 Foru Arauaren 62. artikuluaren 5. apartatua aldatzen du, eta hamaikagarren, hamabigarren eta hamahirugarren artikuluek egokitu egiten dituzte Arabako Toki Erakundeak Finantzatzeko Foru Funtsa, Obra eta Zerbitzuen Foru Plana eta auzo harremanak sustatzeko eta obra txikiak gauzatzeko ekimenei laguntzeko programak arautzen dituzten arauak, urriaren 7ko 4/2021 Legeak xedatutakoaren arabera, zeina baliabideak banatzeko metodologiari eta foru aldundiek Euskal Autonomia Erkidegoko 2022-2026 aldiko Euskal Autonomia Erkidegoko aurrekontuak finantzatzeko egin beharreko ekarpenak zehazteari buruzkoa baita.
La Décima, Undécima, Decimosegunda y Decimotercera modifican la normativa foral de entidades locales: en concreto, la Décima modifica el apartado 5 del artículo 62 de la Norma Foral 3/2004, de 9 de Febrero, Presupuestaria de las Entidades Locales del Territorio Histórico de Álava y las Undécima, Decimosegunda y Decimotercera adapta las normas reguladores del Fondo Foral de Financiación de las Entidades Locales de Álava, del Plan foral de Obras y Servicios y los programas de ayudas a las iniciativas para el Fomento de las Relaciones Vecinales y Ejecución de Obras Menores, en base a lo dispuesto en la Ley 4/2021, de 7 de octubre, de metodología de distribución de recursos y de determinación de las aportaciones de las diputaciones forales a la financiación de los presupuestos de la Comunidad Autónoma del País Vasco aplicable al periodo 2022-2026.
Jarraian, aurrekontua betearazteko foru arauetan egon ohi den xedapen Indargabetzailea ezartzen da.
A continuación se establece la Disposición Derogatoria habitual en las Normas Forales de Ejecución Presupuestaria.
Horren ondoren, araua hiru azken xedapenekin osatzen da:
Tras ello, la Norma se completa con tres disposiciones finales:
Azken xedapenetatik lehenengoak Arabako Lurralde Historikoko Ekonomia eta Aurrekontu Erregimenari buruzko abenduaren 18ko 53/1992 Foru Arauaren 10 bis eta 126. artikuluak aldatzen ditu, foru partzuergoei eta zenbait arau xedapenen ekonomia eta araudi kontrolaren salbuespen araubideari buruzkoak.
La Disposición Final Primera modifica los artículos 10 bis y 126, de la Norma Foral 53/1992, de 18 de diciembre, de Régimen Económico y Presupuestario del Territorio Histórico de Álava, relativos a los consorcios forales y al régimen de excepción del control económico normativo de determinadas disposiciones normativas.
Azken xedapenetatik bigarrenak arau honen erregelamendu garapena jasotzen du.
La Disposición Final Segunda contempla el desarrollo reglamentario de la presente norma.
Eta, azkenik, azken xedapenetako hirugarrenak foru arau hau indarrean sartzea aurreikusten du.
Y, finalmente, la Disposición Final Tercera sobre la entrada en vigor de la presente Norma Foral.
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I. TITULUA. AURREKONTUEN ONESPENA ETA EDUKIA
TÍTULO I. APROBACIÓN Y CONTENIDO DE LOS PRESUPUESTOS
1. artikulua. Onespena
Arabako Lurralde Historikoaren 2022rako Aurrekontu Orokorrak onesten dira. Arabako Foru Aldundiaren, foru erakunde autonomoen, foru sozietate publikoen eta Arabako Lurralde Historikoko foru fundazioen aurrekontuek osatzen dituzte aurrekontu horiek.
Artículo 1. Aprobación
Se aprueban los Presupuestos Generales del Territorio Histórico de Álava para el ejercicio 2022, integrados por los Presupuestos de la Diputación Foral de Álava, de los organismos autónomos forales, de las sociedades públicas forales y de las fundaciones forales del Territorio Histórico de Álava.
2. artikulua. Arabako foru sektore publikoko erakundeen aurrekontu orokorrak
Artículo 2. Presupuestos Generales de las entidades del sector público foral de Álava
1. Hauexek dira Arabako Foru Aldundiaren 2022ko ekitaldirako aurrekontuaren osagaiak:
1. El Presupuesto de la Diputación Foral de Álava para el ejercicio 2022 está integrado por:
a) Gastuen egoera; haren barruan ordainketa kredituak (2.785.366.956 euro) eta konpromiso kredituak (134.776.549 euro) daude.
a) El Estado de Gastos que asciende en cuanto a los créditos de pago a la cantidad de 2.785.366.956 euros y en cuanto a los créditos de compromiso a la cantidad de 134.776.549 euros.
b) Sarreren egoera (2.785.366.956 euro), eta han 87.529.670 euroko zorpetze eragiketak ageri dira.
b) El Estado de Ingresos, integrado por una cuantía de 2.785.366.956 euros, figurando en el mismo operaciones de endeudamiento por importe de 87.529.670 euros.
2. Foru erakunde autonomoen 2022ko ekitaldiko aurrekontuak osagai hauek dauzka:
2. El Presupuesto de los organismos autónomos forales para el ejercicio 2022 estará constituido por:
2.1. Gizarte Ongizaterako Foru Erakundearen aurrekontua. Ondorengoek osatzen dute:
2.1. El Presupuesto del Instituto Foral de Bienestar Social, integrado por:
a) Gastuen egoera: 222.240.300 euro guztira.
a) El Estado de Gastos, cuyo importe asciende a 222.240.300 euros.
b) Diru sarreren egoera: 222.240.300 euro. Finantzaketarako barne transferentziak atal honetan sartzen dira: 179.782.230 euro.
b) El Estado de Ingresos, por una cuantía de 222.240.300 euros, incluyendo transferencias internas para su financiación por un importe de 179.782.230 euros.
2.2. Gazteriaren Foru Erakundearen  aurrekontuak honako osagaiak ditu:
2.2. El Presupuesto del Instituto Foral de la Juventud, integrado por:
a) Gastuen egoera: 6.651.269 euro.
a) El Estado de Gastos, cuyo importe asciende a la cantidad de 6.651.269 euros.
b) Diru sarreren egoera: 6.651.269 euro. Finantzaketarako barne transferentziak ere atal honetan sartzen dira: 5.080.692 euro.
b) El Estado de Ingresos, por una cuantía de 6.651.269 euros, incluyendo transferencias internas para su financiación por importe de 5.080.692 euros.
2.3. Arabako Foru Suhiltzaileak erakundearen aurrekontuak osagai hauek dauzka:
2.3. El Presupuesto de Arabako Foru Suhiltzaileak - Bomberos Forales de Álava, integrado por:
a) Gastuen egoera: 14.354.809 euro.
a) El Estado de Gastos, cuyo importe asciende a la cantidad de 14.354.809 euros.
b) Diru sarreren egoera: 14.354.809 euro. Finantzaketarako barne transferentziak ere atal honetan sartzen dira: 14.276.809 euro.
b) El Estado de Ingresos, por una cuantía de 14.354.809 euros, incluyendo transferencias internas para su financiación por importe de 14.276.809 euros.
3. Honako hauek dira foru sozietate publikoen 2022ko ekitaldiko aurrekontuaren osagaiak:
3. El Presupuesto de las sociedades públicas forales para el ejercicio 2022 estará constituido por:
3.1. Araba Garapen Agentzia SAren aurrekontua. Atal hauek dauzka:
3.1. El Presupuesto de Álava Agencia de Desarrollo, S.A., integrado por:
a) Ustiapen aurrekontua: 7.371.283   euro. 
a) Por el Presupuesto de Explotación, cuyo importe asciende a 7.371.283 euros.
b) Kapital aurrekontua: 606.505 euro.
b) Por el Presupuesto de Capital, cuyo importe asciende a 606.505 euros.
3.2. Arabako Kalkulu Gunea SAren aurrekontua. Atal hauek dauzka:
3.2. El Presupuesto del Centro de Cálculo de Álava, S.A., integrado por:
a) Ustiapen aurrekontua: 23.065.862  euro.
a) Por el Presupuesto de Explotación, cuyo importe asciende a 23.065.862 euros.
b) Kapital aurrekontua: 0 euro guztira.
b) Por el Presupuesto de Capital, cuyo importe asciende a 0 euros.
3.3. Naturgolf SAren aurrekontua. Ondorengoek osatzen dute:
3.3. El Presupuesto de Naturgolf, S.A., integrado por:
a) Ustiapen aurrekontua: 933.822 euro.
a) Por el Presupuesto de Explotación, cuyo importe asciende a 933.822 euros.
b) Kapital aurrekontua: 0 euro guztira.
b) Por el Presupuesto de Capital, cuyo importe asciende a 0 euros.
3.4. ARABAT Arabako Bideak SAren aurrekontua. Ondorengoek osatzen dute:
3.4. El Presupuesto de ARABAT, Arabako Bideak-Vías de Álava, S.A. integrado por:
a) Ustiapen aurrekontua: 11.476.000 euro.
a) Por el Presupuesto de Explotación, cuyo importe asciende a 11.476.000 euros.
b) Kapital aurrekontua: 6.291.422 euro.
b) Por el Presupuesto de Capital, cuyo importe asciende a 6.291.422 euros.
3.5. Indesa 2010 SLren aurrekontua. Ondorengo hauek osatzen dute:
3.5. El Presupuesto de Indesa 2010, S.L. integrado por:
a) Ustiapen aurrekontua: 21.461.805 euro.
a) Por el Presupuesto de Explotación, cuyo importe asciende a 21.461.805 euros.
b) Kapital aurrekontua: 782.822 euro.
b) por el Presupuesto de Capital, cuyo importe asciende a 782.822 euros.
3.6. Enargi Araba SAren aurrekontua. Ondorengo hauek osatzen dute:
3.6 El Presupuesto de Enargi Araba, S.A. integrado por:
a) Ustiapen aurrekontua: 5.254  euro.
a) Por el Presupuesto de Explotación, cuyo importe asciende a 5.254 euros.
b) Kapital aurrekontua: 1.000.000 euro.
b) Por el Presupuesto de Capital, cuyo importe asciende a 1.000.000 euros.
4. Foru fundazioen 2022ko ekitaldiko aurrekontuak osagai hauek dauzka:
4. El Presupuesto de las fundaciones forales para el ejercicio 2022 estará integrado por:
4.1. Artium Fundazioaren aurrekontua. Atal hauek dauzka:
4.1. El Presupuesto de la Fundación Artium, integrado:
a) Ustiapen aurrekontua: 6.350.673 euro.
a) Por el Presupuesto de Explotación, cuyo importe asciende a 6.350.673 euros.
b) Kapital aurrekontua: 108.000 euro.
b) Por el Presupuesto de Capital, cuyo importe asciende a 108.000 euros.
4.2. Kirolaraba Fundazioaren aurrekontua; atal hauek dauzka:
4.2. El presupuesto de la Fundación Kirolaraba Fundazioa, integrado:
a) Ustiapen aurrekontua: 370.000 euro.
a) Por el Presupuesto de Explotación, cuyo importe asciende a 370.000 euros.
b) Kapital aurrekontua: 0 euro guztira.
b) Por el Presupuesto de Capital, cuyo importe asciende a 0 euros.
4.3. Santa Maria Katedralaren Fundazioaren aurrekontua; atal hauek dauzka:
4.3. El Presupuesto de la Fundación Catedral Santa María, integrado:
a) Ustiapen aurrekontua: 2.199.266 euro.
a) Por el Presupuesto de Explotación, cuyo importe asciende a 2.199.266 euros.
b) Kapital aurrekontua: 570.000 euro.
b) Por el Presupuesto de Capital, cuyo importe asciende a 570.000 euros.
4.4. Gatz Harana Fundazioaren aurrekontua; atal hauek dauzka:
4.4. El Presupuesto de la Fundación Valle Salado, integrado:
a) Ustiapen aurrekontua: 2.245.950 euro.
a) Por el Presupuesto de Explotación, cuyo importe asciende a 2.245.950 euros.
b) Kapital aurrekontua: 303.000 euro.
b) Por el Presupuesto de Capital, cuyo importe asciende a 303.000 euros.
5. Arabako Lurralde Historikoko zergetan eragina duten zerga gastuak 1.029.800.000 eurotan balioetsi dira 2022ko ekitaldirako.
5. En el ejercicio 2022 los gastos fiscales que afectan a los tributos del Territorio Histórico de Álava se estiman en 1.029.800.000 euros.
3. artikulua. Indarraldia
1. Aurrekontu orokorren indarraldia Arabako Lurralde Historikoaren Ekonomia eta Aurrekontu Araubidearen abenduaren 18ko 53/1992 Foru Arauaren 30. artikuluan xedatuko da.
Artículo 3. Vigencia
1. La vigencia de los Presupuestos Generales será la dispuesta en el artículo 30 de la Norma Foral 53/1992, de 18 de diciembre, Régimen Económico y Presupuestario del Territorio Histórico de Álava.
2. Foru erakunde autonomoen, foru sozietate publikoen eta foru fundazioen ekitaldi ekonomikoa urte naturalarekin bat etorriko da, egindako eragiketen aplikaziorako sortzapen data kontuan hartuta.
2. El ejercicio económico de los organismos autónomos forales, sociedades públicas forales, y fundaciones forales coincidirá con el año natural, atendiendo a la fecha de devengo para la aplicación de las operaciones realizadas.
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II. TITULUA. FINANTZA ERAGIKETAK

4. artikulua Zorpetzeko baimena
1. Arabako Foru Aldundiari baimena ematen zaio lurralde historikoan aurrekontu izaerako zorpetze eragiketak egiteko, baldin eta 2022ko abenduaren 31ko foru zor bizia 568.435.830,00 eurotik gorakoa ez bada, ekitaldi horretako aurrekontu-beharrak estaltzeko.
TITULO II. OPERACIONES FINANCIERAS